piątek, 1 maja 2015

Liebster Award

Naprawdę? Sądzicie, że na to zasługuję? Ja tam wątpię, ale jak chcecie.

Nominacja od: Ashnnon której blog jest o niebo lepszy niż mój.

1. Ostatnia książka, którą przeczytałaś/przeczytałeś?

To będzie chyba 'The Lady of the Rivers' Phillipy Gregory, ale pewnie do czasu, kiedy opublikuję ten post, przeczytam kolejną.

2. Najbardziej znienawidzona postać z "Harrego Pottera"?

Hmm... Jest kilku takich. Umbridge, Lucius Malfoy, Snape, Voldemort...

3. Gdybyś miała możliwość pojechania do Hogwartu, to do jakich czasów byś się przeniosła i dlaczego?

Czasy Huncwotów! Uwielbiam ich!

4. Ulubiony parring z HP?

Hmm... Nie znam się na parringach, ale chyba James Potter i Lily Evans (jak to się w ogóle nazywa?) lub jakaś postać z HP + ktoś wymyślony.

5. Masz jakiś talent (oprócz pisania)?

Talent do zaszywania się w pokoju z książką albo długopisem i notatnikiem.
Ale tak na poważnie? Podobno wiele, ale zwykle raczej niewiele z nich pożytku. Pracowita to ja nie jestem.
PS Czy dobrze rozumiem? Ty twierdzisz, że ja mam talent do pisania? Chyba mnie z kimś pomyliłaś, dziewczyno.

6. Wyobraź sobie, że twoja głowa i myśli przybierają wygląd pomieszczenia. Jak ono wygląda?

Kiedyś już nad tym myślałam, wiesz? Uznałam, że dla moich myśli nie starczy jeden świat, a co dopiero jedno pomieszczenie! Mam o wiele za bardzo rozwiniętą wyobraźnię.

7. Film/książka, do której zawsze wrócisz z uśmiechem?

Jednej książki nie podam, uwielbiam czytać. Wymienić wszystkie? Proszę bardzo!
1. 'Złodziej Pioruna'; 'Morze Potworów'; 'Klątwa Tytana'; 'Bitwa w Labiryncie'; 'Ostatni Olimpijczyk' z serii 'Percy Jackson i bogowie olimpijscy' autorstwa Ricka Riordana.
2. 'Zagubiony heros'; 'Syn Neptuna'; 'Znak Ateny'; 'Dom Hadesa'; 'Krew Olimpu' z serii 'Olimpijscy herosi' autorstwa Ricka Riordana.
3. 'Czerwona piramida'; 'Ognisty tron'; 'Cień węża' z serii 'Kroniki rodu Kane' autorstwa Ricka Riordana.
4. 'Wilczy brat'; 'Wędrujący duch'; 'Pożeracz Dusz'; 'Wyrzutek'; 'Złamana przysięga'; 'Tropiciel duchów' z serii 'Kroniki pradawnego mroku' autorstwa Michelle Paver.
5. (Po angielsku, bo chyba nie przetłumaczyli) 'The Outsider'; 'The Burning Shadow'; 'The Eye of the Falcon' z serii 'Gods and Warriors' autorstwa Michelle Paver.
6. 'Cienie w mroku' bez serii, autorstwa Michelle Paver.
7. (Po angielsku, bo chyba nie przetłumaczyli) 'Graceling'; 'Fire'; 'Bitterblue' z serii o nieznanej mi nazwie, autorstwa Kristin Cashore.
8. (Po angielsku, bo po innemu nie czytałam) 'The White. Queen'; 'The Red Queen'; 'The Lady of the Rivers'; 'The Kingmaker's daughter'; 'The White Princess'; 'The King's Curse' z serii o nieznanej mi nazwie, autorstwa Philippy Gregory.
9. (Po angielsku, bo nie czytałam po innemu) 'Changeling'; 'Stormbringers'; 'Fools' Gold' z serii 'The Order of Darkness' autorstwa Philippy Gregory.
10. 'Złodziejka książek', bez serii, autorstwa Markusa Zusaka.
11. Cała seria 'Felix, Net i Nika' Rafała Kasia, ale nie mam ochoty wymieniać wszystkich trzynastu tytułów.
13. 'Władca Piasków' z serii nieznanej lub brak, autorstwa siedemnastoletniej (!) Elizy Drogosz.
12. No i oczywiście: 'Harry Potter' J.K. Rowling, ale też nie mam ochoty wymieniać tytułów.
Starczy? Ulubionych książek, do których zawsze wrócę z uśmiechem, mam jeszcze kilka, ale jakoś nie mam ochoty ich wszystkich to umieszczać. Zresztą pewnie bym Was zanudziła na śmierć. Tyle chyba starczy, by pokazać Wam, ile czytam.
Dlaczego łatwiej wymienia mi się ulubione książki niż nominuje blogi?

8. Najzabawniejsza historia z dzieciństwa?

No, nie wiem... Może wtedy, kiedy mój brat (miał wtedy dopiero rok) uznał, że choinka będzie wspaniale smakować i próbował ją zjeść oraz przekonać mnie do tego samego? Albo kiedy ten sam brat zapomniał zdjąć klapek na basenie i wskoczył w nich do wody? Później musiałam je wyławiać, i to nie było już takie śmieszne. Albo kiedy przyszły do mnie koleżanki i groziłam mojemu bratu zabawkowym wozem strażackim? Na szczęście (albo i nie) naprawdę lała się z niego woda. Wymieniać więcej?

9. Masz jakieś zwiarzę? (Młodsze rodzeństwo też się liczy)

Młodszy brat o imieniu Wiktor, pochodzący z gatunku bardzo hałaśliwych i złośliwych małp.
Oprócz tego? Niestety nie.

10. Jak zaczęła się twoja historia z pisaniem?

Sama nie wiem... Może w przedszkolu? Zachciało mi się napisać zbiorek z krótkimi bajkami bez morału, więc podyktowałam mamie. Wyszły z tego dwa tomiki opowiadające o różnych przygodach króla, królowej, królewny i konika. Jedna bajka, którą jeszcze pamiętam, opowiadała o tym, jak to pewnego dnia królewna zgubiła się w lesie i król poszedł ją szukać, a królowa bardzo się o nią martwiła. Na szczęście królewna miała latarkę, więc odnalazła drogę do domu. Wtedy królewna i królowa martwiły się o króla, ale on na szczęście wrócił na swoim koniku. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie. Koniec.
Następna moja próba literacka miała miejsce w pierwszej klasie, kiedy to napisałam małą książeczkę o Oli, jej przyjaciółkach i rodzinie. Rozdział w druku zajmował niecałe pół strony A5...
A potem... Może nie będę wymieniać. Pisałam później o wiele bardziej intensywnie, czasem kilka opowiadań na raz. Obecnie prowadzę dwa blogi, piszę historię nowego pokolenia po angielsku oraz coś, co ma w przyszłości zostać książką.

11. Wolisz koncentrować się na jednym projekcie, czy jesteś w stanie opanować kilka naraz?

Kilka na raz. Nie jestem w stanie opanować tylko jednego projektu, muszę się zajmować kilkoma. Po porostu nie potrafię zająć mojego umysłu jednym tematem.

Nominuję:

1. dramione-w-twoich-ramionach.blogspot.com
2. hogwarts-memories.blogspot.com
3. life-of-heros.blogspot.com
4. she-is-the-last.blogspot.com
5. hogwarts-xxi-wiek.blogspot.com
6. elizabeth-watters-heros.blogspot.com
7. zatrute-serca.blogspot.com
8. history-of-lily-evans.blogspot.com
9. harmony-of-heroes.blogspot.com
10. lilkaopowiada.blogspot.com
11. nowa-w-hogwarcie.blogspot.com

Pytania:

1. Ulubione książki / filmy / muzyka.

2. Wyobraź sobie, że nagle masz znów jedenaście lat. Pewnego dnia do Twojego okna puka sowa płomykówka. Zaskoczona, wpuszczasz ją do środka i zauważasz, że trzyma list. Bierzesz go do ręki i oglądasz. Na kopercie, zielonym atramentem jest wpisany Twój dokładny adres. Z szybko bijącym sercem otwierasz kopertę i przelatujeszczęśliwego wzrokiem przez treść listu. Tak! Trafiłaś do Hogwartu!
Gdy już wykonasz swój taniec radości, a szybko płynący czas umieszcza Cię na stołku w Wielkiej Sali. Na Twoją głowę opada Tiara Przydziału. A teraz pojawia się pytanie: do jakiego domu trafisz i dlaczego? Jak przebiegnie Twoja rozmowa z Tiarą?

3. A teraz zupełnie inny przypadek: jeden z Twoich rodziców (nieważne który) podobno nie żyje, a Ty go nigdy nie spotkałaś. Pewnego dnia Twój drugi żyjący rodzic informuje Cię, że jesteś półboginią, pół - śmiertelniczką i pół - boginią, a Twoim 'martwym' rodzicem jest grecki bóg / bogini ze starożytnych mitów, które nagle okazują się prawdą. Pytanie brzmi: jakim jest bogiem / boginią?

4. Uczęszczasz na wykłady słynnego naukowca. Pewnego dnia, podczas jednego z eksperymentów, Ty i Twoje najbliższe przyjaciółki przenosicie się w czasie. W jakich czasach najbardziej chciałabyś się znaleźć, kim byś tam była i co byś tam robiła? Możesz zadać to samo pytanie swoim przyjaciółkom.

5. Trochę wścibskie pytanie: jaki jest Twój wymarzony chłopak?

6. Masz młodsze rodzeństwo? Też jest takie okropne jak mój brat?

7. Wyobraź sobie, że jeszcze przed swoimi narodzinami możesz zdecydować jak będziesz wyglądać, jak będziesz się nazywać i jaka będziesz. Co byś wybrała?

8. Jak wygląda Twój wymarzony świat i kim w nim jesteś? I nie, nie przyjmuję takiej odpowiedzi jak: 'Nie mam wymarzonego światu'. Każdy jakiś tam ma.

9. Wyczerpują mi się pomysły. O co tam jeszcze mogę zapytać? Nie, to nie było to pytanie. Hmm... O! Mam! Bohater z książki płci męskiej, którego chciałabyś spotkać w rzeczywistości i może zaprosiłby Cię na randkę...

10. Czego się najbardziej boisz? Wymień co najmniej trzy przykłady; mogą być absurdalne, jak na przykład Twój brat na balu karnawałowym (ej, jak się przebiera za rycerza i wymachuje Ci szablą przed nosem, to jest przerażające!). Albo jeszcze lepiej! Im bardziej absurdalne, tym więcej punktów stawiam!

11. Teraz już naprawdę nie mam pomysłu. Może... Najbardziej znienawidzony bohater z książki / filmu? Taki, którego skopałabyś na śmierć nie dając czasu na ostatnie życzenie lub spisanie testamentu.

12. Przepisowo miało być tylko jedenaście pytań, ale dostałam nagłego natchnienia. W końcu po to są zasady, by je łamać, prawda?
A tak co do łamania zasad... Zrobiłaś to kiedyś? Jaki był (lub jest) Twój największy plan złamania reguł?

7 komentarzy:

  1. Cześć!
    Jestem Ann Black z bloga: http://barwne-zycie-jamesa-pottera.blog.pl i muszę przyznać, że Twoja historia jest jedną z lepszych, które czytałam. Szczególnie podoba mi się wątek o Huncwotach, ponieważ ich uwielbiam. Lubię też Twojego Harry'ego i muszę jeszcze dodać, że czytając Twojego bloga tak mocno gryzłam się w palec, żeby się nie roześmiać, że aż zaczęłam krwawić.
    Niecierpliwie czekam na nexta!
    Ann Black
    PS. Mogłabyś mnie informować o nowych notkach?

    OdpowiedzUsuń
  2. Łoł... Skąd ty mnie znasz, kobieto? ;o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... Już nawet nie pamiętam, gdzie ja Cię znalazłam... Ale gdzieś widziałam reklamę Twojego bloga i się zainteresowałam.

      Usuń
    2. Miło.mi cię.poznać.
      Wyczuwam bratnią duszę ;)

      Usuń
  3. Hej! Dzięki za nominację :)
    Yhm... teraz już wiem, kto zaobserwował mojego bloga :D
    Zamierzam przeczytać ten blog (o ile znów nie zapomnę xD)
    Bussis! :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację. Odpowiedzi na twoje pytania już się u mnie pojawiły ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, pięknie dziękuję!!
    Pozdrawiam, puck

    OdpowiedzUsuń